وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

  • ۰
  • ۰

از قدیم که وب سایت به وجود آمد اولین جاهایی که به آن مجهز شدند شرکت ها بودند. طراحی سایت شرکتی نسبت به دیگر دسته های طراحی وب سابقه طولانی تری دارد. اهمیت طراحی سایت حرفه ای این روزها بر کسی پوشیده نیست. وب سایت ها حرف اول را در تجارت آنلاین می زنند. هر چه قدر سایت شما پوشیده تر باشد در موفقیت شما بیشتر تاثیر دارد. به همین جهت بهتر است برای یک طراحی سایت خوب هزینه کنید. قیمت طراحی سایت با امکانات حرفه ای شاید بیشتر باشد. اما به عنوان یک سرمایه گذاری حرفه ای بسیار معقولانه است. می توانید با این کار روی کار خودتان سرمایه گذاری نمایید. در این مقاله قصد داریم مواردی را مرور کنیم که برای داشتن سایتی خوب به خصوص برای یک شرکت یا کار بزرگ نیاز است.

 

گرافیک

گرافیک یکی از ابزار اصلی در تبلیغات است. از قدیم برای تبلیغات از تصویر استفاده می شد. بنرهای تبلیغاتی خیابان توجه شما و همگان را به خود معطوف می کنند. این بنرها نیز از تاثیر گرافیک در تبلیغات خود استفاده می کنند. هرچه قدر طراحی این بنرها از نظر گرافیکی حرفه ای تر و خلاقانه تر باشد در جذب مشتری تاثیر بیشتری دارد.

در وب سایت نیز گرافیک یکی از مراحل اصلی طراحی می باشد. شرکت های بزرگ ارائه دهنده خدمات وب سایت در کنار یک برنامه نویس و طراح از یک کارشناس گرافیک و ایده پرداز برای طراحی گرافیک های مربوط به سایت استفاده می کنند.

گرافیک سایت شما باید حرفه ای و هماهنگ با نوع کسب و کار شما باشد. از طراحی و رنگ بندی تم سایت گرفته تا بنرهای گرافیکی موجود در صفحات باید همگی با هم هماهنگ باشند. به این ترتیب در یک دید کلی ظاهری شیک و زیبا به چشم کاربر می رسد.

 

ریسپانسیو بودن سایت

این که سایت شما طراحی ریسپانسیو داشته باشد از مهم ترین ویژگی هایی است که باید داشته باشد. ریسپانسیو به معنای نوعی انعطاف پذیری در مورد صفحات وب است. انعطاف پذیری یعنی این که سایت شما در دستگاه هایی با اندازه مختلف صفحه نمایش به درستی به نمایش دربیاید. دیگر دستگاه های هوشمند خیلی زیاد شده اند. موبایل و تبلت و... همگی قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. خود گوگل اعلام کرد که بیشتر بازدید های اینترنتی از طریق کاربرانی انجام می شود که موبایل دارند. موبایل بیشترین و مهم ترین دستگاهی است که کاربران با آن وب گردی می کنند. به همین دلیل سایت شما باید در موبایل خیلی خوب و درست اجرا شود. در غیر این صورت نمی توانید موفقیت چندانی کسب کنید. چرا که سایت در نمایش خود در موبایل که بیشترین کاربر را دارد با ضعف رو به رو شده است.

 

سرعت بالا

سایت یک شرکت که کاربران زیادی دارد باید سرعت خیلی خوبی داشته باشد. یعنی پس از این که کاربر روی لینک یکی از صفحات شما کلیک کرد کل صفحه با سرعت خیلی زیادی لود شود. سرعت سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل رعایت استاندارد های لازم در مورد کد نویسی می باشد. نوشتن کدهای خیلی سنگین برای طراحی برخی قسمت های سایت سرعت پردازش را کند می کند. یکی دیگر از موارد مهم در سرعت سایت هاستینگ یا همان سرویس میزبانی می باشد. هاست شما باید پر سرعت باشد. یعنی سایت شما باید روی هاستی بارگزاری شده باشد که سرعت خیلی بالایی دارد. به طور مثال هاست های ابری سرعت خیلی خوبی دارند. وب سایت هایی که ترافیک خیلی زیادی دارند از هاست های ابری استفاده می کنند.

 

ارتقاپذیری

سایت شما باید قابلیت ارتقا داشته باشد. یعنی بتوانید به راحتی امکانات جدیدی را به آن اضافه نمایید. هر چه قدر هم قالب سایت شما و امکاناتی که برای آن ایجاد کرده اید حرفه ای باشد پس از مدتی باید آن را به روز رسانی کنید. باید قالب سایت خود را امروزی کنید. یا باید امکانات جدید برای آن بسازید. به طور مثال در زمان قدیم سایت ها ایستا بودند. کاربر نمی توانست کار زیادی در سایت انجام دهد. قابلیتی مثل چت آنلاین تقریبا در هیچ وب سایتی وجود نداشت. سایت ها را نمی توانستیم با موبایل ببینیم. چون اجزای مختلف آن به هم می ریخت. برای دیدن دقیق تر صفحه باید زوم می کردیم یا نمی توانستیم ببینیم.

 

قابلیت مدیریت سایت

باید بتوانید سایت خود را از طریق یک پنل مدیریت کنید. فرض کنید می خواهید یک مقاله جدید در سایت خود منتشر کنید. یا سایت شما یک سایت فروشگاهی است و می خواهید قیمت محصولات را تغییر دهید. اگر سایت شما داینامیک باشد چنین پنلی توسط طراح سایت به شما تحویل داده می شود. از طریق این پنل خود می توانید مدیریت محتوای سایت خود را انجام دهید. دیگر نیاز نیست برای هر تغییر کوچکی به طراح خود زنگ بزنید. می توانید به سادگی این تغییرات را در مورد سایت خود اعمال نمایید. این می تواند از اتلاف هزینه به خاطر درج تغییرات توسط طراح نیز جلوگیری نماید.

  • ۹۸/۰۸/۲۲
  • kaspianblog kaspianblog

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی