وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

۹ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فیلترهای جستجو پایه ای ترین و مهم ترین قابلیت ها در طراحی سایت املاک هستند. به همین علت برای طراحی سایت حرفه ای باید از همان ابتدا در طراحی وب مورد توجه قرار داده شوند. در ادامه برخی از این موارد را معرفی خواهیم کرد.

 

فیلتر بر اساس نام استان و شهر

اولین و اصلی ترین فیلتر جستجوی شما باید انتخاب بر اساس نام استان و شهری باشد که کاربر می خواهد آگهی های ملک را ببیند. آگهی هایی در هر شهر و استانی به درد کاربر شما نمی خورد. به طور مثال شخصی که در اهواز به دنبال اجاره ملک است نباید همه آگهی ها را ببیند. او تنها آگهی هایی را باید ببیند که در شهر اهواز هستند. در این صورت با انتخاب استان خوزستان در بخش نام استان و انتخاب اهواز به عنوان شهر آگهی هایی که در اهواز هستند نمایش داده می شوند.

 

فیلتر بر اساس محدوده محله ای

نام محله نیز در جستجو اهمیت زیادی دارد. ممکن است کاربر سایت شما بخواهد در منطقه خاصی از تهران به دنبال خانه باشد. در این صورت با وارد کردن نام تهران در قسمت شهر و استان و انتخاب محله در نام منطقه آگهی ها برای او بیشتر فیلتر می شوند.

 

فیلتر بر اساس قیمت

کاربر سایت شما ممکن است بودجه محدودی برای مسکن داشته باشد. پس قیمت برای او خیلی مهم است. در این صورت می تواند در قسمت فیلتر قیمت میزان و محدوده قیمتی که می تواند برای ملک بگذارد را مشخص کند تا آگهی هایی با این قیمت را ببیند.

 

فیلتر بر اساس نوع ارائه ملک

نوع ارائه ملک می تواند فروش یا اجاره یا رهن باشد. هر کاربری ممکن است تنها به دنبال یکی از این موارد باشد. پس با انتخاب نوع ارائه مشخص می کند که آگهی هایی با چه نوعی از ارائه برای او فیلتر شوند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که طراحی سایت داینامیک چیست و دقیقا چه تفاوتی با استاتیک دارد. در این مطلب در چند مورد مختلف تفاوت این دو را مورد بررسی قرار می دهیم. این دو نوع طراحی از جهات مختلف با یکدیگر تفاوت های ساختاری بسیار اساسی دارند.

 

وجود پایگاه داده

در سایت های داینامیک پایگاه داده وجود دارد. همان طور که می دانید پایگاه داده برای یک طراحی سایت حرفه ای لازمه مهمی است که سایت های داینامیک آن را دارند. پایگاه داده محلب برای ذخیره داده های مربوط به وب سایت می باشد. پایگاه داده همان ابتدای کار ساخته می شود و به وب سایت متصل می شود.

 

داینامیک بودن اطلاعات!

در وب سایت های استاتیک صفحات ایستا هستند. اما در سایت های داینامیک محتوا پویا و قابل تغییر است. به طور مثال برای طراحی سایت شرکتی با قابلیت ثبت نام اعضا نیاز است تا اطلاعاتی که هر عضو در هنگام ثبت نام وارد می کند در پایگاه داده ذخیره شود. وقتی پس از ثبت نام وارد پنل کاربری می شود اطلاعات نام کاربری و پسورد به سمت پایگاه داده فرستاده شده اند و در نتیجه پردازش است که او وارد صفحه حساب کاربری اش شده است.

 

تغییرات راحت و کم هزینه

اگر سایت برای شخصی باشد که از طراحی سایت چیزی نمی داند در صورتی که بخواهد قسمتی را تغییر بدهد باید با طراح وب خود مدام در تماس باشد. اما در وب سایت های داینامیک پنلی به مدیر سایت داده می شود تا از طریق آن بتواند محتوای وب سایت را تغییر بدهد یا محتوای جدیدی وارد کند. به طور مثال می تواند روزانه اخباری در سایت منتشر کند. یا می تواند صفحه مربوط به خدمات را از نظر متن و محتوا آپدیت و به روز رسانی کند. همچنین کار کردن با این پنل به طور معمول بسیار ساده است.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت حرفه ای این روزها برای هر کسی در حوزه اقتصادی کوچک یا بزرگ می تواند موفقیت زیادی به دنبال داشته باشد. این روزها طراحی سایت پزشکی رواج فراوانی یافته است. یکی از مشتریان این وب سایت ها پزشکانی هستند که به صورت شخصی کار می کنند.

 

دسترسی به شماره تماس

صفحه تماس با ما یکی از صفحات خیلی مهمی است که در هر وب سایتی وجود دارد. این صفحه پل ارتباطی کاربران با مدیران وب سایت یا مجموعه هاست. این صفحه برای وب سایت یک پزشک نیز خیلی اهمیت دارد. کاربران می توانند با مشاهده اطلاعات تماس با محل پزشک آشنا شوند. همچنین مشاهده آدرس پزشک امکان مراجعه حضوری را نیز برای بیماران راحت تر می کند.

 

امکان سوال از پزشک

صفحه پرسش و پاسخ در بسیاری از وب سایت ها وجود دارد. این صفحه به طور معمول از مهم ترین صفحات سایت برای کاربران است. در این صفحه می توانند پرسش و پاسخ دیگران را بخوانند و در این میان اطلاعاتی کسب کنند. همچنین اگر سوال آنها قبلا پرسیده نشده می توانند آن را در سایت ثبت کنند و منتطر پاسخ کارشناسی شوند. این صفحه در وب سایت یک پزشک می تواند خیلی مفید باشد. بیماران می توانند سوالاتشان را از پزشک بپرسند و با او مشورت نمایند.

 

نوبت دهی آنلاین

بسیاری از پزشکان در وب سایت خود سیستمی را برای اعطای نوبت به صورت آنلاین درج می کنند. به این ترتیب هر کسی خود می تواند بدون نیاز به منشی در وب سایت نوبت آنلاین ثبت نماید. نوبت دهی آنلاین بخش زیادی از کار منشی را کم خواهد کرد. برخی دیگر از پزشکان نیز منشی را حذف کرده اند. نوبت گرفتن برای دیدار با ایت پزشکان تنها در وب سایت و از طریق سیستم نوبت دهی آنلاین امکان پذیر خواهد بود. این امکان کارایی سایت پزشک را دو چندان می کند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

صفحه یا پیج هایی که برای شرح بیشتر خدمات در وب سایت ساخته می شوند از مهم ترین ها هستند. به خصوص در طراحی سایت شرکتی این صفحات اهمیت ویژه ای پیدا می کنند. تکمیل بودن و جذابیت این صفحات موجب می شود تا سایت و مجموعه ی شما حرفه ای تر به نظر بیاید. در ادامه مواردی را برای حرفه ای تر بودن این صفحات مهم معرفی می کنیم:

 

نوشتن مطلب حرفه ای

یک مطلب حرفه ای و کامل مهم ترین چیزی است که باید برای این صفحه در نظر داشته باشید. نوشتن مطلب کامل نشان می دهد که شما چقدر مجموعه حرفه ای و بزرگی هستید و چقدر اطلاعات فنی در مورد خدمات خود دارید. برای نوشتن یک مطلب خوب قدری زمان و انرژی بگذراید. از جایی کپی نکنید. ولی بد نیست نوشته های دیگران را نیز بخوانید تا چیزهای بهتر و بیشتری به ذهنتان برسد.

 

گرافیک جذاب

گرافیک یکی از مهم ترین ویژگی های یک طراحی سایت حرفه ای به شمار می رود. گرافیک در صفحه خدمات نیز اهمیت بالایی دارد. در واقع همه ی صفحات سایت شما باید از همه نظر کامل و جذاب باشند. پس از تکمیل شدن و آماده شدن متن صفحات مربوط به خدمات جستجو و پیدا کردن تصاویر مناسب را شروع کنید. تصاویری پیدا کنید که با متنی که نوشته اید متناسب باشند. سعی کنید تصاویر حرفه ای و با کیفیت باشند تا در نهایت صفحه جذابی به وجود بیاید.

 

متن و عکس ترکیبی

مقداری متن و سپس یک عکس بگذارید. نگذارید در قسمتی متن بیش از حد طولانی شود. در لا به لای متن می توانید از عکس های مرتبط استفاده کنید تا ظاهر صفحه نیز زیباتر و گیراتر شود. خواندن متن های طولانی برای کاربران کسالت آور است. اما ترکیب متن و عکس علاوه بر گیرایی و جذابیت صفحه به کاربران در درک بهتر محتوای شما کمک خواهد کرد.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

ظاهر یک وب سایت از مهم ترین موارد یک وب سایت می باشد. در پروژه های طراحی سایت حرفه ای برای انتخاب ظاهر و چیدمان وب سایت از افراد خلاق و ایده پردازان زیادی استفاده می کنند. یکی از موارد مهم در این مورد رنگ بندی و انتخاب رنگ های درست است.

در طراحی سایت پزشکی ظاهر سایت باید استانداردهای خاصی داشته باشد. رنگ ها و چیدمان سایت و همچنین تصاویری که برای این وب سایت ها استفاده می گردد باید ویژگی های خاصی داشته باشند.

 

رنگ های قالب سایت

بهتر است در رنگ هایی که در قسمت های مهم سایت وجود دارد از قبل دقت شود. این رنگ ها در تم کلی و ساختار سایت وجود دارند. به طور مثال رنگ هایی که برای منوی سایت یا دکمه های سایت انتخاب شده است. این رنگ ها بهتر است با فکر و با آشنایی با تاثیر روانی رنگ ها انتخاب شوند. به طور مثال رنگ سفید برای پس زمینه سایت بسیار مناسب است. یا رنگ آبی و سبز می تواند حس آرامش را به کاربران منتقل نماید.

 

شلوغ نبودن صفحه اصلی

صفحه اصلی هر سایتی مهم ترین صفحه آن سایت می باشد. در مورد سایت های پزشکی نیز به همین شکل است. این صفحه باید با دقت خاصی طراحی شود. شلوغ کردن این صفحه باعث می شود تا حس خوبی در کاربران سایت شما به وجود نیاید. این بدین معنی نیست که المان های صفحه اول خیلی کم باشند. به طور مثال به جای استفاده ازچندین تصویر خیلی کوچک و زیادی از تصاویر بزرگ تر استفاده کنید. همچنین عکس های شما رنگ های خیلی زیاد و تندی نداشته باشند. این باعث می شود که سایت خلوت تر به نظر بیاید. به طور مثال برای اسلایدر اصلی سایت خود از تصاویر بزرگ تر استفاده نمایید. تصاویر بزرگ و با کیفیت این قسمت از سایت شما را زیباتر می کند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

نگهداری و مراقبت از بچه برای هر خانواده ای اهمیت خیلی زیادی دارد. همه پدر و مادرها دوست دارند تمام تلاششان را بکنند تا کودک در شرایط خوبی به سر کند. بدیهی است که نگهداری بچه توسط مادر و در خانه خیلی بهتر است و می تواند تاثیر مثبت و خیلی خوبی برای تربیت او داشته باشد. اما مادرانی که باید به هر دلیلی خارج از خانه کار کنند نمی توانند خود از کودک نگهداری کنند. آنان مجبورند برای نگهداری از کودک در ساعت هایی که نیستند به دنبال راه حلی باشند.

 

نگهداری توسط دیگران

ممکن است که دوست یا آشنایی از طرف شما بتوانند در این مساله مهم یارای شما باشد. می توانید کودک خود را هر روز نزد او ببرید تا از او نگهداری شود. دوست یا آشنا یا اقوام درجه یک دیگر می توانند به شما کمک کنند.

 

پرستار کودک

اگر برای شما خیلی مهم است که نگهداری از کودک به شکل سنتی و با کمترین دغدغه انجام شود یک پرستار در منزل می تواند راه حل خیلی خوبی باشد. از آنجایی که قیمت پرستار بچه نیز مناسب است می توانید از این راه استفاده کنید. در این صورت نگران اتلاف وقت و بسیاری موارد دیگر نخواهید بود. این گزینه دغدغه شما را در مورد این که کودک کجاست و با چه وسایلی بازی می کند کمتر خواهد کرد.

 

مهدکودک

بردن کودک به مهدکودک نیز می تواند راه حل دیگری برای شما به شمار بیاید. می توانید یک مهدکودک خوب پیدا کنید و روزانه فرزند خود را آنجا بگذارید. البته دقت کنید که در انتخاب مهدکودک کمی تحقیق کنید و مهدی را انتخاب نمایید که مربیان دلسوزتر و بهتری داشته باشد. همچنین اگر فاصله مهدکودک تا خانه شما کمتر باشد کمتر اتلاف وقت خواهید داشت و می توانید زمان بیشتری را استراحت کنید و به امورات منزل برسید.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

تعریف کلی سایت داینامیک

نام طراحی سایت داینامیک در حوزه طراحی وب به عنوان یک مزیت همیشه نام برده می شود. این نوع وب سایت ها پویایی زیادی دارند. به همین دلیل در وب سایت های جدید از این نوع طراحی استفاده می گردد. وب سایت هایی از این نوع قابلیت تغییر محتوا با توجه به نیاز کاربر را دارا هستند.

 

قابلیت استفاده از بانک اطلاعاتی

وبسایت های داینامیک به یک بانک اطلاعاتی متصل هستند. آمار و اطلاعات مربوط به سایت در بانک اطلاعاتی ذخیره می شود تا در موقع نیاز از آنها استفاده شود. به طور مثال در طراحی سایت شرکتی برای مجموعه هایی که آمار کارمندان و بسیاری موارد دیگر نیاز است به این طراحی نیاز می باشد.

 

فروشگاه آنلاین

در طراحی فروشگاه اینترنتی باید از طراحی داینامیک استفاده کنید. در واقع سایت استاتیک نمی تواند یک فروشگاه کامل و کارآمد باشد. داینامیک بودن لازمه ی فروشگاه های آنلاین است. به طور مثال در فروشگاه آنلاین کاربران برای خرید باید وارد حساب کاربری شوند. هنگامی که خرید انجام می شود محتوای حساب کاربری و.. تغییر می کند. همچنین مدیر سایت سفارش های جدید را می بیند که با قبلی ها متفاوت است. این نشان می دهد که داینامیک بودن و نیاز به تغییر محتوا و دیتابیس برای فروشگاه های آنلاین چقدر نیاز است.

 

آپدیت راحت

مهم ترین مزیت وب سایت های داینامیک این است که به راحتی می توان آنها را ارتقا داد و ساخت سایت را به روز رسانی کرد. این وب سایت ها پنل مدیریت دارند و هر کسی به راحتی می تواند محتواهایی در سایت قرار دهد. به طور مثال برای مدیریت سایت فروشگاهی خیلی مهم است که موجودی محصولات به روز باشند. قیمت طراحی سایت با این ساختار بیشتر است. اما با وجود مزایای بی شمار کمتر کسی است که هنوز هم طراحی استاتیک را انتخاب کند. این نوع طراحی کارایی سایت را بسیار زیاد می کند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۱
  • ۰

امروزه اهمیت وب سایت ها و کاربرد آنها بیش از پیش شده است. هر کسب و کاری که داشته باشید بدون وب سایت کسب و کار شما ممکن است دچار رکود شود!

افراد زیادی امروزه با طراحی سایت حرفه ای حتی بدون گذشت زمان زیادی توانسته اند موفقیت های زیادی به دست بیاورند.

بهتر است برای شروع یک کسب و کار آنلاین ابتدا بدانید که چه هزینه هایی نیاز است انجام دهید:

 

هزینه طراحی سایت

این هزینه اصلی ترین هزینه ی شماست. یعنی هزینه اصلی راه اندازی کسب و کار شما به شمار می رود. با توجه به این که نوع وب سایت شما و کاربرد آن چیست قیمت طراحی سایت متفاوت خواهد بود. به طور مثال سایت شما ممکن است شرکتی باشد یا فروشگاهی و..

 

هزینه مربوط به میزبانی سایت

میزبانی سایت یا هاست فضایی است که به شما داده می شود تا فایل های سایت خود را در آنجا بگذارید. این فایل ها شامل تصویر، ویدئو و یا فایل های اصلی طراحی وب شما می باشند. هاست های مختلفی با ویژگی های گوناگون وجود دارد. به طور مثال هاستی با حجم زیاد برای طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب است. یا برای طراحی سایت شرکتی برای یک مجموعه که بازدید زیادی دارد هاستی مناسب است که ترافیک بیشتری داشته باشد.

 

هزینه وارد کردن محصولات

اگر یک فروشگاه اینترنتی بزرگ داشته باشید نیاز هست که هر روز محصولات جدید را وارد سایت نمایید. وارد کردن محصولات در سایت یا همان دیتا اینتری محصول یک پروژه مجزا از طراحی وب است. این موضوع در دسته مدیریت سایت فروشگاهی جای می گیرد. وارد کردن محصولات باید با استاندارد انجام شود تا اگر در آینده قصد سئو و بهینه سازی سایت را دارید با مشکل روبه رو نشوید.

 

هزینه دامنه

دامین یا دامنه نامی است که آدرس سایت شما خواهد بود. دامین ها با پسوندهای متنوعی چون دات نت و دات کام و... وجود دارند که قیمت های متنوعی نیز دارد.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۱
  • ۰

طراحی سایت آموزشگاه یکی از حرفه ای ترین انواع طراحی های وب است. به جهت این که آموزشگاه ها کاربران زیادی دارند امکانات مختلفی باید در سایت قرار داده شود. البته که با توجه به نوع آموزشگاه و نوع خدماتی که ارائه می شود طراحی سایت و امکانات مورد نیاز نیز متفاوت هستند. در طراحی سایت حرفه ای برای آموزشگاه ممکن است موارد زیر مهم باشند:

 

امکان ثبت نام در یک دوره

آموزشگاه شما در هر شاخه ای باشد تفاوتی ندارد. امکان ثبت نام در یک دوره از طریق سایت مهم ترین و حرفه ای ترین قابلیتی است که باید سایت شما داشته باشد. این سیستم به کاربران اجازه می دهد تا برای ثبت نام در کلاس ها نیازی به تماس یا مراجعه حضوری نداشته باشند. خیلی راحت می توانند در هر زمانی که دوست دارند وارد سایت شده و در دوره مربوطه ثبت نام کنند.

 

آموزش های آنلاین

ممکن است بخواهید کلاسی را به صورت آنلاین برگزار کنید. در این صورت کاربران با وارد شدن در سایت و وارد کردن پسورد خاصی می توانند از مطالب کلاس به صورت آنلاین استفاده نمایند. البته که زیر ساخت های مربوط به این نوع ارائه باید در سایت شما طراحی شده باشد.

 

چت سایت

امکان چت کردن کاربران در سایت شما می تواند بسیار جذاب و کارآمد باشد. هر کاربری می تواند به صورت آنلاین با اپراتورهای مجموعه شما ارتباط برقرار کند و سوالاتش را از او بپرسد. این قابلیت در وب سایت های جدید و حرفه ای به چشم می خورد. طبق آمار استفاده از این قابلیت موجب می شود مشتریان شما بسیار زیاد شود.

 

پرداخت آنلاین

می توانید از یک درگاه پرداخت استفاده کنید تا کاربران بتوانند در سایت شما پرداخت آنلاین نیز انجام دهند. به طور مثال امکان پرداخت هزینه مربوط به هر کلاس می تواند به صورت آنلاین از طریق سایت وجود داشته باشد.

  • kaspianblog kaspianblog