وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

وبلاگی برای ارائه ترفندهای مختلف

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

در زمان گذشته برای پیدا کردن یک آدرس، شماره تلفن، مطب پزشک و... از یکدیگر سوال می کردیم. البته تلفن 118 نیز پاسخگوی ما بود و به ما در پیدا کردن موارد مختلفی کمک می کرد. اما امروزه دیگر جستجوهای اینترنتی بهترین راه برای یافتن هر چیزی هستند.

هر کس می تواند برای کسب و کار خود یک سایت داشته باشد و خدمات خود را در آن معرفی نماید. بدیهی است که هر چه سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری داشته باشد افراد بیشتری با شما و کارتان آشنا خواهند شد. اگر سایت شما طوری باشد که بتوانید مشتری را جذب نمایید می توانید درآمد بیشتری هم داشته باشید.

کسب و کار شما هر چه باشد و سایت شما در هر زمینه ای که باشد بدون داشتن سئو نمی توانید مشتری پیدا کنید. سئو سایت شرکت یا سئو سایت فروشگاهی یا هر نوع بهینه سازی دیگری با توجه به نوع سایتی که دارید می تواند کسب و کار شما را متحول سازد.

البته این که پس از وارد شدن کاربر در سایت چه اتفاقی می افتد نیز مهم است. فرض کنید سایت شما رتبه یک گوگل را دارد اما وقتی کاربر وارد سایت شما می شود با یک ساختار قدیمی و غیر استاندارد رو به رو می شود. طبیعی است که ممکن است از سایت خارج شود. هر چه طراحی سایت حرفه ای تری داشته باشید احتمال بیشتری دارد که کاربری که وارد سایت می شود مشتری شما شود.

امروزه در هر عرصه ای وب سایت های مختلفی وجود دارد. برای این که بتوانید با آنها رقابت کنید می توانید یک سایت پیشرفته تر و قدرت مند تر داشته باشید. سایت می تواند تجارت شما را بسیار متحول سازد. در واقع شما شعبه ای از کسب و کار خود دارید که هر کس در هر جایی می تواند به آن دست پیدا کند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

یکی از کاربرد های طراحی سایت پزشکی طراحی وب سایت های مراکز درمانی بزرگ نظیر بیمارستان‌ ها و کلینیک‌ ها میباشد. در این وب سایت ها موارد زیادی باید مورد توجه قرار گیرد. در ادامه نکاتی را مرور خواهیم کرد در مورد چنین وب سایت هایی بسیار مهم می باشد.

 

طراحی سفارشی

در هر مجموعه پزشکی بزرگ یا کوچک ممکن است که نیاز باشد امکاناتی در سایت قرار بگیرد که به صورت سفارشی و خاص تنها با توجه به نیاز شما و مشتریانتان می باشد. اگر چنین است شما به طراحی سایت اختصاصی نیاز دارید. چرا که باید برای برخی قسمت ها نویسی اختصاصی و سفارشی انجام شود. این نوع از طراحی علاوه بر این که بسیار حرفه ای و پیشرفته می باشد می تواند اعتبار مجموعه شما را نیز بسیار افزایش دهد. اگر شما یک مجموعه پزشکی بسیار بزرگ هستید یا آینده بزرگی پیش روی خود می بینی این نوع از طراحی مناسب شما می باشد.

 

سئوی وب سایت

امروزه بسیاری از کاربران برای پیدا کردن مجموعه های مختلف در زمینه های پزشکی و درمانی از جستجوهای اینترنتی استفاده می کنند. طبیعی است که هر چه سایت شما در نتایج رتبه بهتری داشته باشد کاربران بیشتری با شما آشنا می شوند و برای خدمات پزشکی به شما مراجعه خواهند کرد. سئو سایت پزشکی نیاز به دقت و حوصله دارد. مطالبی که در سایت قرار می گیرد که باید استانداردهای بهینه سازی را داشته باشد باید نکات فنی پزشکی را نیز نقض نکند. یعنی شما کارشناس متخصص در زمینه پزشکی باید مطالب را از نظر تخصص پزشکی چک کند.

 

امکانات متفاوت

اگر می‌خواهید نسبت به دیگر رقبا ایشان در همین زمینه پیشرفت بیشتری داشته باشید باید کمی متفاوت تر عمل کنید. یادتان باشد که وب سایت شعبه دیگری از مجموعه شما می باشد که به صورت آنلاین فعالیت می کند. اگر امکانات بیشتری به صورت آنلاین در وب سایت شما نسبت به رقبای کاری‌تان قرار داشته باشد کاربران از کار کردن با سایر مجموعه شما بیشتر لذت خواهند برد. طراحی سایت حرفه ای با امکانات متنوع و پیشرفته شما را از دیگران متمایز می کند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

امروزه هر مجموعه کوچکی نیز وب سایت دارد. مجموعه های بزرگ نیز وب سایت های حرفه ای تری دارند. رعایت برخی نکات در طراحی وب این مجموعه ها حائز اهمیت است.

 

طراحی اختصاصی

حرفه ای ترین ساختار برای وب سایت این مجموعه ها طراحی به صورت اختصاصی است. طراحی سایت اختصاصی تاثیر خیلی زیادی در برند سازی دارد. مجموعه های حرفه ای نباید از دیگران تقلید کنند. متفاوت بودن در همه چیز این مجموعه ها باید حس شود.

 

ظاهر جذاب

طراحی گرافیک یکی از مهم ترین مواردی است که برای پروژه های طراحی سایت شرکتی بزرگ و حرفه ای مورد توجه می باشد. سایت شما باید ظاهر جذاب و گیرایی داشته باشد و از همه نظر شیک باشد. طراحی سایت حرفه ای با گرافیک زیبا و اختصاصی سایت شما را بسیار درخشان خواهد کرد.

 

امکانات حرفه ای

می توانید برخی خدمات و امکانات را به صورت آنلاین از طریق وب سایت برای مشتریانتان انجام دهید. امکانات حرفه ای می تواند کارایی سایت شما را تا چندین برابر افزایش دهد. امکانات سایت با توجه به نوع شرکت شما و نیاز مشتریانتان باید ارزیابی شوند.

 

سرعت بالا

سرعت بارگزاری صفحات بسیار مهم است. اگر هنگامی که کاربری روی لینکی کلیک می کند محتویات صفحه پس از مدت زیادی طول بکشد یعنی رسما پروژه شما با شکست رو به رو شده است. کاربران پس از مدت کوتاهی سایت شما را ترک می کنند. سرعت بالا یکی از مهم ترین مواردی است که باید مورد توجه قرار بدهید.

 

ریسپانسیو

طراحی وب به صورت ریسپانسیو یعنی ساختار سایت شما طوری طراحی شده است که در موبایل و تبلت و... به درستی و بدون نقص اجرا می شود. نباید برای هر دستگاهی نسخه جدا طراحی کنید. این کار نه از لحاظ اقتصادی به صرفه است نه از نظر بهینه سازی. سایت شما باید ریسپانسیو و منعطف باشد.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

هاست از مواردی است که برای شروع یک پروژه تحت وب نیاز می باشد. برای اینکه یک وب سایت را راه اندازی کنیم به غیر از دامنه به یک هاست نیاز دارید تا بتوانید فایل های اصلی مربوط به سایت را در آنجا بارگذاری نمایید. اینکه چه هاستی مناسب پروژه شما میباشد بستگی به جزئیات و نوع پروژه می‌تواند متفاوت باشد.

یکی از ویژگی های مهم یک هاست حجمی است که برای بارگذاری فایل ها به شما ارائه می دهد. به طور مثال حجم یک هاست از چندین مگابایت تا چندین گیگ متفاوت است. با توجه به اینکه حجم فایل های شما برای سایت به چه میزانی است حجمی که نیاز دارید متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای طراحی فروشگاه اینترنتی به خاطر این که حجم فایل های محصولات بسیار زیاد است به هاستی با حجم بالاتر نیاز خواهید داشت. در حالی که برای طراحی سایت شرکتی هاستی با حجم پایین تر نیز پاسخگوی نیاز ما می باشد.

یکی از دیگر ویژگی های خیلی مهم که در هر سرویس میزبانی متفاوت از دیگری است سرعت هاست می باشد. سرعت بارگذاری صفحات سایت شما پایین باشد بسیاری از کاربران در همان ابتدا از سایت شما خارج خواهند شد. سرعت بالا یکی از ویژگی‌های اساسی طراحی سایت حرفه ای به شمار می رود. البته که سرعت بارگذاری صفحات به علاوه بر هاست به عوامل دیگری مانند ساختار های کد نویسی نیز وابسته است اما یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت شما سرویس میزبانی یا هاست می باشد. سرویس های میزبانی زیادی وجود دارد که هر کدام صورت متفاوتی را به شما اختصاص می دهند. یکی از بهترین انواع سرویس های میزبانی هاست های ابری هستند. هاست ابری باعث می شود که صفحات سایت شما با سرعت خیلی بالای لود شوند. در خیلی از پروژه های حرفه ای وب سایت سایت برای افزایش کیفیت خدمات رسانی به کاربران از هاست ابری استفاده می شود.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

در وب سایت های فروشگاهی محصولات ساختار اصلی سایت هستند. یک وب سایت فروشگاهی بدون محصول بی معنی می باشد. یکی از موارد خیلی مهم در فروش وب سایت های فروشگاهی تاثیرگذار است موضوع آپدیت قیمت ها می باشد. به طور معمول پس از اینکه طراحی فروشگاه اینترنتی شما تمام می شود نوبت به درجه تک تک محصولات در سایت می رسد. پس از اینکه همه محصولات وارد سایت شدند و در دسته بندی مربوطه قرار گرفتند فیلد مربوط به قیمت را برای هر محصول پر کنید. اگر محصولات شما قیمت نداشته باشند مشتریان می توانند به صورت آنلاین محصول را سفارش دهند. حتی اگر کاربری بخواهد هزینه محصول خریداری شده را در محل پرداخت کند نیز باید از قیمت آن آگاهی داشته باشد.

نهاد می‌شود که به صورت دوره‌ای قیمت محصولات را چک کنید و هرکدام را آپدیت نمایید. چرا که ممکن است کاربری محصول را با قیمتی که در سایت درج کرده و خریداری کند اما قیمت آن افزایش پیدا کرده باشد. اگر بخواهید هزینه محصول را برگردانید یا با ما تماس بگیرید که هزینه اضافی را پرداخت کند در برندسازی فروشگاه شما تاثیر بسیار منفی خواهد گذاشت.

خیلی مهم است که قیمت تمام محصولات شما به روز باشد. ممکن است که کاربران با مشاهده محصولاتی که با قیمت قدیمی در سایت دیده می شوند تصور کنند که شما یک مجموعه غیرحرفه‌ای می باشید و نتواند به شما اعتماد کند. همچنین تمام محصولات شما قیمت داشته باشند اهمیت زیادی خواهد داشت. اگر تنها برخی از محصولات شما قیمت داشته باشند هر چقدر هم که طراحی سایت حرفه ای و کاملی داشته باشید نمی توانید اعتماد تمامی کاربران را به خود جلب نمایید. آپدیت کردن قیمت ها یکی از مراحل خیلی مهمی است که برای مدیریت سایت فروشگاهی خود باید انجام دهید. اگر سایت شما به درستی مدیریت نشود نمی توانید به موفقیت خیلی زیادی برسید.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

در این مقاله چند مورد از قابلیت هایی را معرفی می کنیم که در طراحی سایت شرکتی بسیار کارآمد و مفید هستند. استفاده از این قابلیت ها و امکانات برای داشتن طراحی سایت حرفه ای به شما کمک خواهند کرد.

 

ترجمه آنلاین

طراحی سایت چند زبانه میتواند تحول خیلی زیادی در گسترش کسب و کار شما ایجاد کند. سایت شما می تواند قابلیت ترجمه آنلاین به دو یا چند زبان دنیا را داشته باشد. هر کاربر می تواند محتوای سایت شما را به هر زبانی که دوست دارد مشاهده کند. این باعث می شود که دایره کاربران شما افزایش پیدا کند. در این صورت می توانید در مورد ارائه خدمات و فروش محصولات نقاط مختلفی از جهان کار کنید

 

چت آنلاین

استفاده از قابلیت چت آنلاین باعث می شود که کاربران می توانند به صورت آنلاین سوالات خود را از شما بپرسند. تجربه استفاده از این قابلیت می توانید توانسته است که تعداد مشتریان شرکت ها را تا میزان خیلی زیادی افزایش دهد. می توانید از این طریق با کاربران سایت خود ارتباط داشته باشیم و به آنها مشاوره آنلاین بدهید. این مشاوره می تواند در مورد خدمات شرکت شما به محصولاتی باشد که توسط شما عرضه می شود.

 

پیگیری وضعیت

می توانید سیستمی در سایت خود پیاده سازی نمایید که از این طریق کاربران بتوانند وضعیت موارد مختلفی را در سایت شما مشاهده کنند. به طور مثال اگر دستگاهی برای تعمیر به شرکت شما سپرده شده است می توانند با وارد کردن یک کد بدانند که وضعیت دستگاه آنها  چگونه می باشد.

 

درگاه پرداخت

برخی افراد تصور می کنند که استفاده از درگاه پرداخت تنها در طراحی فروشگاه اینترنتی قابل استفاده است. اما استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در وب سایت یک شرکت نیز می تواند بسیار کارآمد باشد. کاربران می توانند مبلغ مشخصی را برای موارد مختلفی از طریق سایت شما پرداخت پرداخت نمایند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به معرفی صفحاتی می پردازیم که باید وب سایت یک شرکت یا مجموعه وجود داشته باشند. این صفحات برای کاربران سایت شما بسیار مهم هستند و عدم وجود هر کدام از آنها کارایی سایت را تا میزان خیلی زیادی کاهش خواهد داد.

 

صفحه اصلی

صفحه اول سایت شما مهمترین صفحه می باشد. این صفحه در همه وب سایت ها مهم ترین است. برای طراحی این صفحه باید بیش از دیگر صفحات سایت زمان و انرژی صرف کنید. برای طراحی سایت حرفه ای صفحه اول سایت شما باید بسیار جذاب و گیرا باشد.

 

خدمات شرکت

اگر شرکت شما خدماتی برای ارائه دارد باید این خدمات به صورت دسته بندی شده در منوی سایت شما قرار بگیرند. باید برای هر کدام از خدمات یک صفحه جداگانه که در آن به طور کامل توضیحاتی داده شده باشد بسازید. هر کدام از این صفحات ممکن است مورد توجه هر کدام از کاربران سایت شما باشد. صفحات مربوط به خدمات شرکت در طراحی سایت شرکتی جزو صفحات پایه هستند وجود آنها در سایت الزامی میباشد.

 

پرسش های رایج

می توانید صفحه ای به نام پرسش های رایج نیز در سایت خود ایجاد کنید. ساختار این صفحه به صورت پرسش و پاسخ می باشد. سوالاتی که برای کاربران سایت شما به طور معمول وجود دارد به همراه پاسخ آن در این صفحه قرار می گیرد. کاربران با مراجعه به این صفحه است و بسیاری از سوالات خود را پیدا می کنند. این صفحه در وبسایت مجموعه‌های حرفه ای دیده می‌شود.

 

تماس با ما

اگر کاربران ترغیب شوند که برای خرید محصولاتی ارائه خدمات از شرکت شما استفاده کنند به احتمال در نهایت وارد صفحه تماس با ما می شوند. در این صفحه باید همه راه های ارتباطی به کاربران می توانند از طریق آن با شما ارتباط برقرار کنند نوشته شده باشد. همچنین می توانید از یک فرم ساده نیز ارتباط کاربران با شما از طریق سایت استفاده کنید.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

حرفه ای ترین مدل طراحی وب سایت را می توان طراحی سایت اختصاصی دانست. برخی از شرکت‌ها پروژه‌های سایت خود را این شیوه طراحی می‌کنند طراحی سایت شرکتی به صورت اختصاصی می تواند سیاست های کاری متفاوتی داشته باشد. همچنین فیلم اتاق راهی دستاوردهای خیلی خوبی برای این مجموعه ها به همراه خواهد داشت.

 

یکی از مهمترین دستاوردهای این نوع از طراحی وب سایت این است که باعث می شود مجموعه شما خیلی بزرگتر به نظر بیاید. ممکن است که به تازگی فعالیت حرفه ای خود را شروع کرده باشید اما بخواهید که در مدت زمان خیلی کوتاهی مانند شرکت های بزرگ در تعداد خیلی زیادی مشتری جذب نماییدطراحی سایت حرفه ای آن هم به صورت اختصاصی نشان می دهد به شما بسیار خاص تر و حرفه ای تر از دیگر کسانی که احتمال در حرفه شما کار می کنند می خواهید وارد عمل شوید.

 

این مدل از طراحی برای مجموعه های خیلی بزرگ که سابقه خیلی زیادی هم در زمینه فعالیت خود دارند بسیار رایج است زیرا این مجموعه ها از دیگر رقبا ایشان در همین زمینه حرفه ای تر کار کرده اند که توانستند در این زمینه صاحب نام شوند. این کیفیت و بزرگی باید در وبسایت نیز مشخص باشد. یک مجموعه بزرگ اگر از دیگران تقلید میکرد یا از آن‌ها بهتر کار نمی‌کرد قطعاً نمی‌توان موفق تر باشد. کپی کردن و تقلید کردن مانند دیگران بودند حتی در وبسایت نیز منطقی به نظر نمی رسد. سایت اختصاصی می تواند از صفر تا صد سفارش شما پیاده سازی شود. می توانید در وبسایت خود امکاناتی را داشته باشید که هیچکدام از رقبایتان تا به حال نداشته اند. یا حتی می توانید برخی از کارها را به شیوه ای متفاوت از طریق سایت انجام دهید. این باعث می شود که متفاوت بودن مجموعه شما کاملاً مشخص باشد و با قدرت بیشتری بتوانید از طریق وب‌سایت به گسترش کسب و کار خود کمک کنید.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

گرافیک یکی از فاکتورهای مهم می باشد که در هر طراحی سایت حرفه ای وجود دارد. در ادامه مواردی را بررسی می کنیم که برای استفاده از گرافیک باید رعایت کنید

 

متناسب با نوع سایت

یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که گرافیک متناسب با نوع کار و کسب و کار شما باشد. تمام موارد مربوط به گرافیک از تعداد بنر ها گرفته تا شیوه چیدمان آنها در صفحات باید حساب شده انجام شود. به طور مثال در طراحی سایت شرکتی صفحه اصلی سایت شما نباید بیش از حد شلوغ باشد. در حالی که در طراحی فروشگاه اینترنتی این صفحه باید پر از بنر های مختلف رنگارنگ باشد.

 

توجه به سلیقه مستریان

مورد دیگری که باید در نظر بگیرید با توجه به سلیقه مشتری آن است. به طور مثال برای طراحی گرافیک سایتی که محصولات بانوان را عرضه می کند استفاده از رنگ های بنفش و صورتی ممکن است مفید باشد. در حالی که استفاده از همین رنگ ها در طراحی سایتی که مخاطبان آن بیشتر آقایان هستند مانند وب سایت های فروش ابزار آلات صنعتی تاثیر معکوس خواهد داشت

 

تاثیر روانی رنگ ها

یکی از مواردی که گرافیست های حرفه ای همیشه در نظر می گیرند تاثیر روانی رنگ ها می باشد. علم روانشناسی ثابت کرده است ‌ رنگ‌ها می‌توانند حتی در انتخاب مشتریان تاثیر گذار باشند. به طور مثال رنگ آبی نماد اعتماد و آرامش است. استفاده از این رنگ برای لوگو یا سایر موارد گرافیکی برای مجموعه هایی که بر پایه اعتماد مشتریان استوار هستند بسیار مناسب است. به همین جهت است که در سایت بانک ها سال هاست که از آبی استفاده می شود. همچنین رنگ هایی مانند قرمز و نارنجی باعث ترغیب هیجانات در انسان میشوند. به همین دلیل است که رستوران‌ها از این رنگ های گرم برای افزایش اشتهای افراد استفاده می کنند.

  • kaspianblog kaspianblog
  • ۰
  • ۰

دیتابیس یا پایگاه داده یکی از الزامات خیلی مهم در وبسایت های جدید به شمار می رود. که از یک ساختار داینامیک برای داشتن طراحی سایت حرفه ای استفاده نمایید حتما باید هسته سایت شمابه پایگاه داده یا همان متصل شود. پایگاه داده بانک اطلاعاتی هم گفته می شود. چراکه در واقع بانکی برای ذخیره کردن داده های مربوط به یک وب سایت است

در ادامه می خواهیم به شما نشان دهیم که پایگاه داده چطور به ما کمک می‌کند که در سایت خود یک سیستم برای ثبت نام کاربران داشته باشیم. سیستم ثبت نام را همه ما در فروشگاه های آنلاین دیده ایم. برای اینکه در وب سایتی خرید کنیم باید قبلاً در آن ثبت نام کرده باشیم. پس طراحی فروشگاه اینترنتی سیستم ثبت نام اهمیت خیلی بالایی دارد. اما یک وب سایت شرکتی هم ممکن است با اهداف مختلف عضو گیری نماید. اما هدف ثبت نام در طراحی سایت شرکتی متفاوت از فروشگاه‌های آنلاین است. پس نوع اطلاعات مدل ذخیره سازی آنها در پایگاه داده هم ممکن است متفاوت باشد.

وقتی که میخواهیم درارسال میشوند وبسایت ثبت نام کنیم پس از آنکه ثبت نام را میزنیم با فرمی مواجه می شویم. در این موارد مهم برای ثبت نام وجود دارد. به طور مثال باید نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل خود، نام کاربری با یک پسورد تعریف نماییم. پس از اینکه دکمه ادامه را میزنیم این اطلاعات به سمت پایگاه داده ارسال میشوند. اطلاعات هر کاربر در یک ردیف از بانک اطلاعاتی به صورت خیلی مرتب ذخیره می گردد. عوارضی مانند نام کاربری و پسورد در فیلد های مختلفی از همان ذخیره میشوند.

حال بررسی می‌کنیم که چطور از اطلاعاتی که از قبل ذخیره شده است استفاده می شود

اگر قبلا ثبت نام کرده باشید باید روی قسمت ورود کاربران کلیک نمایید. در این مرحله دیگر فرم به شکل قبلی نیست و خیلی خلاصه شده است. به طور مثال تنها باید نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید تا وارد حساب کاربری خود در سایت شوید. در این مرحله پردازشهای در سمت سرور انجام خواهد شد. اطلاعاتی برای ورود به حساب کاربری وارد کرده اید در دیتابیس بررسی می شوند تا صحت آنها می شود. اگر نام کاربری یا پسورد اشتباه وارد نمایید نمی توانید وارد حساب کاربری خود شوید. هچنین در پایگاه داده چک می‌شودکه  آیا چنین کاربری با این نام کاربری و پسورد در سایت ثبت نام کرده است یا خیر. اگر نام کاربری و پسورد درست وارد شده باشد شما به حساب کاربری خود در سایت هدایت می شوید.

  • kaspianblog kaspianblog